فیشیال تخصصی و پاکسازی

  1. خانه
  2. فیشیال تخصصی و پاکسازی

مراحل انجام فیشیال تخصصی و پاکسازی در کلینیک بیوتا

پاکسازی صورت

لایه‌برداری پوست

بخور دادن به پوست صورت

فاز دوم لایه برداری پوست

استخراج و تخلیه جوش‌ها

ماساژ پوست صورت

قراردادن ماسک روی پوست صورت

استفاده از تونر جهت پاکسازی عمیق

هیدرودرمی، پلاژن، آر اف تراپی، گالوانیک، میکرودرم ابریژن

فیشیال چیست؟

فیشال یکی از روش‌های جدید جوانسازی پوست بصورت ترکیبی و با ابزارهای متفاوت است. این روش درمانی در چند مرحله به مدت 1 ساعت انجام میشود.

فیشیال پوست چه کاربردی دارد؟

روش فیشیال پوست باعث افزایش تولید کلاژن، برداشت سلول‌های مرده پوست، بهبود ظاهری خطوط و لک‌های ظریف روی صورت، پاکسازی منافذ و رطوبت دهی و آبرسانی پوست می‌گردد.

انجام فیشیال صورت به چه کسانی توصیه می‌شود؟

اگر بیش از 20 سال سن دارید و علائمی همچون پیری زودرس، آکنه هورمونی، لکه های پوستی و … دارید، فیشیال را به عنوان یک درمان روتین در برنامه داشته باشید. از آنجا که این درمان شامل ماساژ و موادی جهت از بین بردن لکه های پوستی است، انجام آن هر 1 ماه یا 3 هفته 1 بار، قطعا نتیجه خوبی به همراه خواهد داشت.

تعداد جلسات انجام فیشیال پوست چقدر است؟

برای هر فردی متغیر است. در حالت ایده آل، بهتر است که هر چند ماه انجام شود. یک ماه، زمانی است که پوست برای احیا به زمان نیاز دارد. سعی کنید هر سه ماه، یعنی چهار بار در سال و با تغییر فصل، فیشیال صورت را انجام دهید. اگر دنبال درمان جوش سرسیاه، جای جوش و آکنه هستید، این کار را باید با تکرار بیشتری انجام دهید.

خدمات فیشیال و پاکسازی پوست در کلینیک بیوتا

هیدرودرمی

پلاژن

آر اف تراپی

میکرودرم ابریژن

گالوانیک

مراحل انجام فشیال صورت به چه شکل است؟

مراحل انجام فیشیال صورت با توجه به نوع پوست هر فرد متفاوت خواهد بود، اما به‌طور کلی انجام آن‌ها شامل یکسری مراحل مشخص می‌شود که برای موفقیت، باید تمام آن‌ها به‌نوبت انجام شوند.

با مراجعه کننده مشورت کنید:

شروع جلسه فیشال صورت باید با مشورت باشد. در مشورت با مراجعه‌کننده فرمی داده می‌شود که در آن سوالات متفاوتی پرسیده خواهد شد. این سوالات مربوط به داشتن بیماری پوستی، رژیم غذایی، مقدار آبی که فرد می‌نوشد و مسائلی از این دست است. در پایان جلسه مشورت با مراجعه‌کننده، متخصص روند درمان را مشخص می‌کند تا بهترین نتیجه به دست آید.

انجام کامل پاک سازی پوست:

برای انجام پاک سازی پوست به تمیزکننده‌های مناسب با انواع پوست نیاز است. برای این کار باید با استفاده از پنبه یا پد مخصوص، تمیزکننده را به روی پوست زد تا کامل تمیز شود. گاهی اوقات نیاز است که این مرحله دو بار صورت گیرد تا پوست به‌طور کامل از هر نوع آلودگی پاک شود. سپس متخصص با استفاده از ذره‌بین، پوست شما را بررسی می‌کند تا بفهمد نوع پوست شما چیست و از چه مواد و روشی باید برای فشیال استفاده کند؟

بخار دادن پوست:

متخصص برای آنکه خارج کردن جوش‌های سرسیاه و سرسفید به‌راحتی انجام شود، صورت مراجعه‌کننده را بخور گرم می‌دهد. این کار باعث آرامش فرد می‌شود. البته اگر پوست شما بسیار حساس باشد، شاید این مرحله انجام نشود.

درماپیلینگ (Dermaplaning):

برای انجام این مرحله به تیغ‌های مخصوصی نیاز است که متخصص با استفاده از آن‌ها موهای اصلاح نشده و همچنین پوست‌های مرده را از روی پوست برمی‌دارد. انجام این کار باعث می‌شود که پوست در کوتاه‌ترین زمان روشن شود. در این مرحله ماساژ پوست نیز انجام می‌شود تا خون در زیر پوست به‌خوبی جریان پیدا کند. در نتیجه پوست شما شاداب و شفاف خواهد شد.

استفاده از ماسک‌های صورت:

استفاده از ماسک‌های صورت باعث تقویت پوست می‌شود، از همین رو شما باید متناسب با نوع پوست مراجعه‌کننده، ماسکی را انتخاب کنید و بر روی پوست قرار دهید. این کار به جوانی و شادابی پوست نیز کمک می‌کند. البته گاهی اوقات از محصولات تقویتی دیگر مانند کرم و سرم‌های مخصوص نیز استفاده می‌شود.

لیست سرویس‌های پوستی فشيال

Facial:

در فیشیال ساده (Facial) با استفاده از اسکراب‌ های ملایم، پاک سازی و لایه‌برداری پوست انجام می‌شود. همچنین با استفاده از ماساژهای ریلکسی، منافذ باز پوست را به‌خوبی تمیز می‌کنند و در انتها ماسک مناسبی را بر روی پوست می‌گذارند. این سرویس پوستی بیشتر برای افرادی که از لحاظ زمان فرصت کمی دارند، مناسب خواهد بود و از طرفی به دلیل آنکه لایه‌برداری به‌صورت سطحی انجام می‌شود، می‌تواند انجام آن هفته‌ای یک‌بار تکرار شود.

فیشال کامل (Full Facial):

این سرویس پوستی در مقایسه با سرویس قبلی کامل‌تر است و سطح لایه‌برداری به شکل عمیق‌تری انجام می‌شود. همچنین در زمان انجام سرویس فشیال کامل، سر و گردن و شانه نیز به شکل تخصصی ماساژ داده می‌شوند و فرد با انجام این سرویس حس بسیار خوبی پیدا خواهد کرد. حال اگر شما پوست چرب با منافذ باز و همچنین مستعد جوش و آکنه دارید، باید بدانید انجام این سرویس معجزه خواهد کرد.

اکسیژن تراپی (Oxy Facial):

پس از انجام فیشیال ساده یا کامل، نوبت به اکسیژن تراپی می‌رسد. در این مرحله اکسیژن به شکل عمیق به پوست نفوذ می‌کند که این موضوع به کلاژن سازی پوست منجر می‌شود. اکسیژن تراپی برای تمام سنین به‌ویژه خانم‌های جوان و عروس‌ها بسیار مناسب است و می‌توانند با هفته‌ای یک‌بار انجام این کار به پوست ایده آل خود برسند.

گالوانیک فشیال کامل (Galvanic Spa Facial):

گالوانیک فیشیال شامل ماساژهای تخصصی صورت و گردن با استفاده از ژل‌های مخصوص است و برای افرادی که نگران شل شدن پوست خود هستند، بسیار مناسب خواهد بود. این سرویس پوستی در طی ۵ الی ۱۰ جلسه انجام می‌شود که بسته به افتادگی پوست، یک تا دوبار در هفته قابل انجام است.

گالوانیک گردن (Neck Galvanic Spa):

در این مرحله با استفاده از ژل‌های مخصوص ماساژ گردن انجام می‌شود و برای افرادی که نگران افتادگی و شل شدن پوست گردن خود هستند، مناسب است. با انجام چند جلسه گالوانیک گردن متوجه سفت شدن عضلات و پوست گردن و همچنین کاهش حجم غبغب خواهید شد. تعداد جلسه موردنیاز برای این سرویس ۵ الی ۱۰ جلسه در نظر گرفته شده که می‌توان بر اساس میزان افتادگی پوست گردن یک تا دو بار در هفته این کار را انجام داد.

رولرماساژ غبغب و گردن (Neck Roller Massage):

استفاده از رولر ماساژ در ناحیه غبغب، باعث می‌شود خون‌رسانی و تحریک فیبروبلاست‌ها در این ناحیه افزایش پیدا کند، در نتیجه پس از چند جلسه انجام این سرویس، متوجه کاهش حجم غبغب و سفتی پوست گردن خواهید شد. این سرویس پوستی برای تمام سنین مناسب است و افراد می‌توانند هفته‌ای یک تا دو جلسه نسبت به انجام این موضوع اقدام کنند.

اولتراسوند فیشیال (US Facial):

در طی انجام این سرویس از دستگاه اولتراسوند استفاده می‌کنند. با استفاده از این دستگاه می‌توان پاکسازی عمیقی انجام داد و باعث خون‌رسانی قوی به پوست و همچنین افزایش درناژ لنفاوی شد. از طرفی در زمان انجام این مرحله، از سرم‏های کلاژن نیز استفاده می‌شود که این موضوع به جذب مواد مغذی توسط پوست کمک می‌کند. در نتیجه پس از انجام این مرحله، پوست درخشان و شفاف خواهد شد.

میکرودرم ابریژن (Microdermabrasion Facial):

برای انجام این مرحله به دستگاه میکرودرم ابریژن نیاز است. استفاده از این دستگاه باعث می‌شود که فیبروبلاست‌ها تحریک شوند و این موضوع افزایش تولید کلاژن و الاستین را به همراه دارد. در نتیجه برای افرادی که از جای جوش و کدری پوست خود رنج می‌برند، این شیوه از درمان بسیار مناسب خواهد بود. این افراد می‌توانند متناسب با نوع پوست خود تعداد دفعات مختلفی از میکرودرم ابریژن را انجام دهند.

لایت تراپی (Light Rejuvenation Facial):

لایت تراپی یک شیوه غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست صورت و گردن است که از طریق پالس‌های منظم نور فیلتر شده انجام می‌شود. شما می‌توانید ۵ الی ۱۵ جلسه ‌این کار را انجام دهید تا متوجه تاثیری که می‌گذارد شوید. این سرویس پوست می‌تواند تا حد زیادی خطوط ظریف صورت را نیز کاهش دهد.

مایکرو کارنت کامل (Microcurrent Full Facial):

استفاده از امواج مایکرو کارنت برای ماساژ تخصصی صورت و گردن، یک شیوه مناسب است که می‌توان با استفاده از آن علاوه بر ریلکس کردن عضلات صورت باعث تحرک خون‌رسانی زیر پوست نیز شد. این شیوه کاملا غیرتهاجمی است و انجام آن به افراد بالای ۳۰ سال توصیه می‌شود. این افراد می‌توانند بدون انجام هیچ‌گونه جراحی، شرایط صورت خود را بهبود بخشند و با انجام جلسات منظم متوجه لیفتینگ پوست صورت و گردن خود شوند. برای اینکه نتیجه بهتری از این سرویس پوست بگیرید، توصیه می‌شود ۱۰ جلسه در فاصله زمانی‌های منظم به انجام این کار بپردازید.

مایکرو کارنت ساده (Microcurrent Mini Facial):

تفاوت مایکرو کارنت ساده با کامل در زمان‌بندی آن است و برای افرادی که افتادگی فعلی صورتشان زیاد نیست، مناسب خواهد بود. آن‌ها می‌توانند در این سرویس شرکت کنند و از فواید و مزایای آن بهره‌مند شوند.

استفاده از جیت رولر (گوی سرد):

استفاده از جیت رولر (گوی سرد) باعث افزایش گردش خون در زیر پوست و کاهش التهابات پوستی می‌شود. در نتیجه از آن برای رفع مشکلاتی چون پف اطراف چشم، سیاهی زیر چشم و جوانسازی دور چشم ها استفاده می کنند

هیدرودرمی یا آب رسانی:

یا آب رسانی به پوست از جمله اقداماتی محسوب می‌شود که برای داشتن پوست سالم باید انجام داد. انجام این کار باعث برطرف شدن مشکلاتی چون چین‌وچروک‌های پوست، برطرف کردن تیرگی‌های پوست، بهبود جوش و آکنه‌ها، بهبود شرایط پوست چرب و … می‌شود.

اسکم تراپی:

فرایند اسکم تراپی در حقیقت با تکنولوژی اولتراسوند و یونیزاسیون ترکیب می‌شود. سپس از این فرایند برای ماساژ لایه اپیدرم و درمیس استفاده می‌شود. انجام این کار به اکسیژن‌رسانی بهتر، افزایش گردش خون و تحریک کلاژن سازی منجر می‌شود.

تخلیه جوش‌ها توسط تیرکومدون:

تیرکومدون یکی از ابزارهایی است که با استفاده از آن می‌توان جوش‌های صورت به‌ویژه جوش‌های سرسیاه را خارج کرد. تخلیه جوش‌ها توسط تیرکومدون هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کند و جای خارج کردن جوش نیز بعد از مدتی برطرف خواهد شد.

فیشیال با مواد کربوکسی:

کربوکسی تراپی یا فیشال با مواد کربوکسی، یکی از شیوه‌های بی‌خطر برای جوان‌سازی پوست، لیفت و برطرف کردن مشکلات پوستی است که انجام آن مزایای بسیاری مانند برطرف شدن سیاهی زیر چشم، برطرف شدن چین‌وچروک‌های پوستی و … را به همراه دارد.

اتو صورت یا درما اف:

با استفاده از فرایند اتو صورت یا درما اف، پوست را به‌طور کامل لایه‌برداری و پاکسازی می‌کنند و پس از این کار هیچ آلودگی و چربی اضافه‌ای بر روی پست باقی نخواهد ماند.

نکات قبل از فشیال صورت

• برای انجام فیشیال پوست یک مرکز معتبر را انتخاب کنید.
• اگر شما دچار هرگونه آلرژی هستید، باید پیش از انجام فیشیال با متخصص پوست مشورت کنید.
• اگر به دلیل هر موضوعی دارویی خاص مصرف می‌کنید، متخصص را در جریان بگذارید.
• باردار بودن نیز یکی از مسائلی به شمار می‌آید که پیش از انجام فیشیال باید با متخصص در میان گذاشته شود.

مراقبت های بعد از فیشیال صورت

• به دلیل لایه‌برداری عمیقی که در فیشیال انجام می‌شود، پوست شما قرمز خواهد شد. توصیه می‌شود به‌هیچ‌وجه برای برطرف کردن این قرمزی از آرایش استفاده نکنید.
• در محیطی که باعث می‌شود عرق کنید قرار نگیرید. زیرا این کار باعث می‌شود که آلودگی‌ بیشتری به منافذ باز پوست وارد شود.
• از نور شدید خورشید دوری کنید و برای چند روز به‌طور مداوم بر روی پوست صورت خود ضد آفتاب بزنید.
• تا یک هفته از اصلاح و انجام اپیلاسیون صورت دوری کنید.

انواع اسیدتراپی صورت

اسید گلیکولیک

اسید ماندلیک

اسید سالیسیلیک

اسید هیالورونیک

اسید تراپی چیست؟

اسید تراپی پوست یکی از روش های ساده، ارزان، و موثر برای مراقبت از پوست و درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله آکنه، لکه، چین و چروک و … است. این روش درمانی با لایه برداری پوست، سلول های مرده سطح پوست را از بین می برد و به جوانسازی پوست کمک می کند.

به طور کلی،‌ اسیدها در دسته لایه بردارهای شیمیایی قرار می گیرند که به صورت کرم و با درصدهای مختلف برای لایه برداری سطحی و عمیق پوست تولید می شوند. این روش درمانی باعث می شود پوست شما مواد مغذی و کرم های تقویتی و درمانی را بهتر جذب کند و همچنین بتواند خود را ترمیم و احیا کند.

انجام تخصصی اسیدتراپی

اسیدتراپی برای چه مشکلاتی کاربرد دارد؟

اسیدتراپی پوست روشی است که در آن به مراقبت از پوست پرداخته می شود و درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند: آکنه، لکه و چین و چروک ها در این روش امکان پذیر است. در این روش لایه برداری پوست انجام می شود و سلول های مرده سطح پوست برطرف می شوند که در نهایت جوانسازی پوست انجام می گردد.

اثرات لایه برداری با اسید های میوه یا اسید تراپی چقدر است؟

لایه برداری سرعت ترمیم پوست را بیشتر میکند و پوست را وادار به بازسازی و ساخت سلولهای جدید میکند. باافزایش سن ضخامت لایه شاخی زیاد می شود و روند بازسازی پوست کند می شود. پوست باید بتوواند هر ۲۸ روز یکبار باید خودش را بازسازی کند.

لایه برداری با AHA می تواند نقش ضدچروک را بر روی پوست بازی کند چراکه اسید میوه باعث فعال شدن فیبروبلاست می شود و کلاژن سازی را فعال می کند.

انواع اسید مورد استفاده در اسید تراپی صورت

محصولات زیادی برای اسید تراپی صورت وجود دارند که از انواع اسیدها در غلظت های متفاوتی استفاده کرده اند. از مهم ترین اسیدها برای درمان مشکلات پوستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سالیسیلیک اسید؛ معروف‌ترین رفع‌کننده آکنه

این اسید به‌علت خاصیت لایه‌برداری پوست و تمیزنگه‌داشتن منافذ، آکنه را کاهش می‌دهد. سالیسیلیک اسید در سرم‌ها و پاک‌کننده‌ها با غلظت ۰٫۵ تا ۲درصد و همچنین برای درمان‌ نقطه‌ای جوش صورت به کار می‌رود.

گلیکولیک اسید؛ سلاح فوق‌العاده ضدپیری

گلیکولیک اسید در لایه‌برداری پوست و کاهش خطوط ریز، صاف‌کردن بافت پوست، پیشگیری از آکنه، محوشدن لکه‌های تیره و افزایش ضخامت پوست کاربرد دارد.

ماندلیک اسید؛ لایه‌بردار و صاف‌کننده پوست صورت

این اسید طبیعی که از بادام تلخ به دست می‌آید، مانند گلیکولیک اسید عاملی لایه‌بردار مفید برای پیشگیری از آکنه و درمان آسیب‌های ناشی از نور خورشید است.

آزلائیک اسید؛ خداحافظی با جوش صورت

آزلائیک اسید علاوه بر درمان آکنه، روشن‌کننده پوست نیز هست و برای محوکردن علائم پس از آکنه یا هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب (لکه‌های تیره پس از بروز بیماری‌های التهابی) مفید است.

کوژیک اسید؛ روشن‌کننده و سفیدکننده پوست

کوجیک اسید توسط باکتری های مورد استفاده در تخمیر برنج تولید می شود. این ماده به دلیل خاصیت سفید کنندگی و ضد پیری آن، یکی از اجزای محصولات مراقبت از پوست آسیایی است.

اسکوربیک اسید؛ عضوی از خانواده ویتامین C

این اسید جایگزین هیدروکینون برای درمان ملاسما نیز می‌شود. اسید اسکوربیک در حضور اکسیژن و آب بسیار ناپایدار است، بنابراین معمولا به اشکال پایدارتر با نام‌های منیزیم آسکوربیل فسفات و تترا ایزوپالمیتویل اسکوربیک اسید موجود است.

فرم مشاوره رایگان فیشیال تخصصی و پاکسازی کلینیک بیوتا

شما می توانید سوالات خود را با ارسال فرم درخواست مشاوره بصورت آنلاین بپرسید و بهترین پاسخ را از متخصصین ما دریافت نمایید.

    فهرست