لیزر موهای زائد

  1. خانه
  2. لیزر موهای زائد

خدمات لیزر موهای زائد در کلینیک بیوتا

لیزر إن دى ياگ

IPL

لیزر دایود

لیزر الکساندرایت

الکس دایود و Adss

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد به دلیل سرعت و کارایی آن محبوب شده است، اگرچه برخی از کارایی آن به مهارت و تجربه اپراتور لیزر و انتخاب و در دسترس بودن فناوری های مختلف لیزر مورد استفاده برای این روش بستگی دارد. برخی از آنها پس از 3 تا 8 جلسه اولیه به درمان های لمسی، به خصوص در مناطق بزرگ نیاز دارند.

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که از یک پرتو متمرکز نور (لیزر) برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند.

در طی لیزر موهای زائد، لیزر نوری از خود ساطع می کند که توسط رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می شود. انرژی نور به گرما تبدیل می شود که به کیسه های لوله ای شکل داخل پوست (فولیکول های مو) که مو تولید می کنند آسیب می رساند. این آسیب رشد مو در آینده را مهار یا به تاخیر می اندازد.

اگرچه لیزر موهای زائد به طور موثر رشد مو را برای دوره های طولانی به تاخیر می اندازد، اما معمولا منجر به حذف دائمی موهای زائد نمی شود. چندین درمان لیزر موهای زائد برای حذف اولیه موهای زائد مورد نیاز است و همچنین ممکن است به درمان های نگهداری نیز نیاز باشد. لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر است، اما می توان آن را با موفقیت برای انواع پوست استفاده کرد.

چرا این کار انجام شده است؟

لیزر موهای زائد برای کاهش موهای زائد استفاده می شود. مکان های رایج درمان شامل پاها، زیر بغل، لب بالایی، چانه و خط بیکینی است. با این حال، درمان موهای ناخواسته تقریباً در هر ناحیه ای به جز پلک یا ناحیه اطراف آن امکان پذیر است. پوست دارای خالکوبی نیز نباید درمان شود.

تاثیر رنگ مو و نوع پوست در لیزر

رنگ مو و نوع پوست در موفقیت لیزر موهای زائد تاثیر دارد. اصل اساسی این است که رنگدانه مو، نه رنگدانه پوست، باید نور را جذب کند. لیزر باید تنها به فولیکول مو آسیب برساند و در عین حال از آسیب به پوست جلوگیری کند. بنابراین، تضاد بین رنگ مو و پوست – موهای تیره و پوست روشن – بهترین نتایج را به همراه دارد.
خطر آسیب به پوست زمانی بیشتر می شود که تضاد کمی بین رنگ مو و پوست وجود داشته باشد، اما پیشرفت در فناوری لیزر، لیزر موهای زائد را به گزینه ای برای افرادی که پوست تیره تری دارند تبدیل کرده است. لیزر موهای زائد برای موهایی که نور را به خوبی جذب نمی کنند موثر است: خاکستری، قرمز، بلوند و سفید. با این حال، گزینه های لیزر درمانی برای موهای رنگ روشن همچنان در حال توسعه هستند.

لیزر موهای زائد چه مزایایی دارد؟

لیزر برای از بین بردن موهای ناخواسته صورت، پا، چانه، کمر، بازو و نواحی دیگر مؤثر است. موهای زائد بطور متوسط بعد از سه تا هفت جلسه لیزر، بصورت دائمی از بین می‌رود.

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شویم؟

اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، باید ۶ هفته قبل از درمان، از اپیلاسیون و الکترولیز خودداری کنید. همچنین باید ۶ هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.

بهبودی پس از لیزر موهای زائد چگونه است؟

یک یا دو روز پس از انجام لیزر، پوست ناحیه درمان مانند آفتاب سوختگی به نظر می‌رسد. کمپرس سرد و مرطوب‌کننده به بهبود این وضعیت کمک می‌کند.

آنچه می توانید از لیزر مو انتظار داشته باشید

لیزر موهای زائد معمولاً به دو تا شش جلسه درمانی نیاز دارد. فاصله بین درمان ها بسته به محل متفاوت است. در مناطقی که مو به سرعت رشد می کند، مانند لب بالا، درمان ممکن است در چهار تا هشت هفته تکرار شود. در مناطقی با رشد کند مو، مانند پشت، درمان ممکن است هر 12 تا 16 هفته انجام شود.برای هر درمان شما از عینک مخصوص محافظت می کنید تا از چشمان خود در برابر پرتو لیزر محافظت کنید. در صورت لزوم ممکن است یک دستیار دوباره سایت را اصلاح کند. پزشک ممکن است برای کاهش هر گونه ناراحتی در طول درمان، یک بی حس کننده موضعی روی پوست شما اعمال کند.در طول روشپزشک یک دستگاه لیزر دستی را روی پوست شما فشار می دهد. بسته به نوع لیزر، ممکن است از یک دستگاه خنک کننده در نوک دستگاه یا یک ژل خنک برای محافظت از پوست و کاهش خطر عوارض جانبی استفاده شود. هنگامی که پزشک لیزر را فعال می کند، پرتو لیزر از طریق پوست شما به فولیکول های مو منتقل می شود. گرمای شدید پرتو لیزر به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند که از رشد مو جلوگیری می‌کند.

  • ممکن است احساس ناراحتی کنید، مانند سوزن سوزن گرم، و احتمالاً احساس سرما از دستگاه خنک کننده یا ژل خواهید داشت.
  • درمان یک ناحیه کوچک، مانند لب بالایی، ممکن است تنها چند دقیقه طول بکشد. درمان یک ناحیه بزرگتر، مانند پشت، ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد.
  • بعد از عمل ممکن است در چند ساعت اول پس از لیزر موهای زائد متوجه قرمزی و تورم شود. برای کاهش هر گونه ناراحتی، یخ را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید.
  • اگر بلافاصله پس از لیزر موهای زائد دچار واکنش پوستی شدید، ممکن است پزشک از کرم استروئیدی روی ناحیه آسیب دیده استفاده کند.
  • پس از لیزر موهای زائد و بین درمان های برنامه ریزی شده، از نور خورشید دوری کنید و به مدت شش هفته یا طبق دستور پزشک از تخت برنزه استفاده نکنید.
  • روزانه از ضد آفتاب با طیف وسیع SPF30 استفاده کنید.

نتایج

موها فوراً نمی ریزند. اما در طی چند روز تا چند هفته، موها می ریزند. این ممکن است شبیه رشد مداوم مو باشد. درمان‌های مکرر معمولاً ضروری هستند. زیرا رشد و ریزش مو به طور طبیعی در یک چرخه اتفاق می‌افتد و لیزر درمانی با فولیکول‌های مو در مرحله رشد جدید بهترین کار را دارد.

نتایج به طور قابل توجهی متفاوت است و پیش بینی آن دشوار است. اکثر مردم حذف موهای زائد را تجربه می کنند که چندین ماه طول می کشد و ممکن است سال ها طول بکشد. اما لیزر موهای زائد حذف دائمی موهای زائد را تضمین نمی کند. زمانی که موها دوباره رشد می کنند، معمولا رنگ آنها ظریف تر و روشن تر است. ممکن است برای کاهش طولانی مدت موهای زائد به لیزرهای نگهدارنده نیاز داشته باشید.

لیزر موهای زائد بانوان

صورت

شکم

سینه

پشت و کمر

باسن

دست و پا

زیر بغل

ناحیه بیکینی

 اگر به لیزر مو علاقه داریم

اگر به لیزر موهای زائد علاقه دارید، دکتری را انتخاب کنید که دارای گواهینامه تخصصی مانند پوست یا جراحی زیبایی باشد و تجربه لیزر موهای زائد بر روی نوع پوست شما را داشته باشد. اگر یک دستیار پزشک یا پرستار دارای مجوز این روش را انجام دهد، مطمئن شوید که یک پزشک تحت نظر است و در طول درمان در محل در دسترس است. در مورد اسپاها، سالن ها یا سایر امکاناتی که به پرسنل غیرپزشکی اجازه انجام لیزر موهای زائد را می دهند، احتیاط کنید.قبل از لیزر موهای زائد، با پزشک مشورت کنید تا مشخص شود که آیا این گزینه درمانی برای شما مناسب است یا خیر. پزشک شما احتمالاً موارد زیر را انجام خواهد داد:سابقه پزشکی خود را مرور کنید، از جمله مصرف دارو، سابقه اختلالات پوستی یا اسکار، و روش های قبلی

حذف موهای زائد

در مورد خطرات، مزایا و انتظارات، از جمله اینکه لیزر موهای زائد چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند برای شما انجام دهد، صحبت کنید.

عکس بگیرید تا برای ارزیابی های قبل و بعد و بررسی های طولانی مدت استفاده شود.

در جلسه مشاوره، طرح درمان و هزینه های مربوطه را مورد بحث قرار دهید. لیزر موهای زائد معمولاً هزینه ای است که از جیب شما برداشته می شود.

پزشک همچنین دستورالعمل های خاصی را برای آماده شدن برای لیزر موهای زائد ارائه می دهد. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. دور ماندن از آفتاب. توصیه های پزشک خود را برای اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید قبل و بعد از درمان دنبال کنید. هر زمان که بیرون می روید، از یک ضد آفتاب با طیف وسیع SPF30 استفاده کنید.
  2. روشن کردن پوست شما از هرگونه کرم پوستی بدون آفتاب که پوست شما را تیره می کند خودداری کنید. اگر اخیراً برنزه شده یا پوست تیره‌تری دارید، پزشک ممکن است کرم سفیدکننده پوست را نیز تجویز کند.
  3. اجتناب از سایر روش های حذف موهای زائد. کندن، اپیلاسیون و الکترولیز می تواند فولیکول مو را مختل کند و حداقل چهار هفته قبل از درمان باید از انجام آنها اجتناب شود.
  4. پرهیز از داروهای رقیق کننده خون از پزشک خود در مورد مصرف چه داروهایی مانند آسپرین یا داروهای ضد التهابی قبل از انجام عمل بپرسید.

لیزر موهای زائد آقایان

صورت

سینه و شکم

سر شانه‌ها

پشت و کمر

باسن

دست و پا

زیر بغل

ناحیه تناسلی

فرم مشاوره رایگان لیزر موهای زائد کلینیک بیوتا

شما می توانید سوالات خود را با ارسال فرم درخواست مشاوره بصورت آنلاین بپرسید و بهترین پاسخ را از متخصصین ما دریافت نمایید.

    فهرست